10 Ocak 2015 Cumartesi

Moskova'dan eve donus...

Nizhny Novgorod kenti soguk savas doneminin kapali ve ozenle korunan kentlerinden birisi. Yakin zamana kadar yabancilarin girisinin yasak oldugu, kent sakinlerinin sehir disina cikisinin izne bagli oldugu, bugun bile kent sakinlerinin belli bolgelere ancak izinle girebildikleri cok enteresan bir yer.

Nizhny Novgorod'dan sonra Moskova'ya variyor ve iki tam gun, uc gece geciriyoruz.

Moskova'dan guneye, Krasnodar yonune baslayan yolculuk gunumuz, tempomuz sayesinde hesapladigimiz mesafeyi asiyor ve gunu yaklasik 950 km yaparak sonlandiriyoruz. Ancak nerdeyse hicligin ortasi diyebilecegimiz bir kasabada, hicbir otelde yer bulamiyoruz. Rusya'daki mesafeler ve yol sartlari nedeniyle yoldaki herkes aksam olurken kapagi otellere atiyor ve butun yol kenari oteller aksamustu dolmus oluyor.

Bir sonraki kasabaya giriyoruz ve insanligin olmedigini esime kanitlamak istercesine gozume kestirdigim bir evin kapisini, aksamin kor bir saatinde caliyoruz. Durumu anlatiyor ve izin verirlerse bahcelerine cadir kurmak istedigimizi soyluyoruz. Once durumu anlamak istercesine bizi suzuyorlar, hemen ardindan cay, biskuvi, corba servisi basliyor. Evin bahcesindeki cardakta kisa ama harika bir uyku cekiyoruz. Kisa diyorum cunku ev sahipleri pazarcilikla ugrasiyorlar ve yetistirdikleri domatesleri satmak icin sabah erkenden pazara gidiyorlar. Biz de mis kokulu domateslerden payimizi aliyor ve bizim icin de iyi oldugu uzere erkenden yola koyuluyoruz.

Krasnodar'i pas gecerek bir sonraki duragimiz olan Goriyachiy Kluch'a variyoruz. Kafkas sehirlerinin kohneliginden uzak, sevimli bir yer burasi. Iki gece kaldiktan sonra Dombay'a dogru yol aliyoruz.

Dombay'da da iki harika gece geciriyor ve ardindan Nalcik uzerinden Vladikavkaz'a donuyoruz. Vladikavkaz'da bir gece otelde kalip, cikista gerekli olacak polis kayit isini yaptirmak niyetindeyiz. Yine bir miktar macera ardindan bu isi hallediyoruz ancak sansimizdan mi yoksa pasaport islemleri sirasinda delice yagan yagmurdan mi bilinmez bu kaydi bizden istemiyorlar cikarken.

Verkhniy Lars kapisindan Kazbegi'ye ve ardindan neredeyse Tiflis yakinlarina kadar delice yagan yagmur, yer yer yogun sis ve ruzgar altinda ilerliyoruz. Yagmur dindiginde biz de birseyler yemek ve islak malzemelerimizi kurutmak uzere duruyoruz. Motosikletimizi goren bir Gurcu KTM fanatigi bize katiliyor. Guzel bir sohbet ardindan 690 SM'yi Gurcistan'in guzel kivrimli yollarinda test ediyorum.

Agi'nin botlar artik bu gezide parcalaniyor.

Devam edip Borjomi'den geciyoruz. Posof'tan girip ayni aksam Kars'a variyoruz. Memleket yemekleriyle hasretimizi giderip dinleniyor ve ertesi gun son 850 km'mizi cevirip, Kayseri'deki evimize ulasiyoruz.

Biz Rusya'yi sevdik. Toplam 18 gun ve 8200 km'lik seyahatimizin 13 gununde motosiklet uzerindeydik. 630 km'lik gunluk bir ortalamamizin oldugu bu gezinin yaklasik 5000 km'sini Rusya icinde yaptik.

Son gun Kafkaslar'da, aslinda son tahlilde benim hatam olan ancak pek de hata sayilmayacak sebeplerle, iki kez polis tarafindan durdurulduk. Her ikisinde de ucuz ve siradan oyunlarla para odemeye mecbur birakilmaya calisildik ama kah tatli dil dokerek, kah sert yaparak ikisinden de problemsiz ve para odemeden ayrilabildik. Yani soylemek istedigim butun Rusya seyahati boyunca aslinda insanlarin korktuklari veya cekindikleri hicbirseyi yasamadik. Kafkas bolgesi bir kenara, bati Rusya'nin diger bolumlerinde siz kurallara uydugunuz surece polisler problem cikarmiyor.

Guzel ve torunlara anlatmalik bir seyahat oldu. "Introduction to Russia" tamamlandi.

Ve tekrar gitmek gerek! Daha icerilere...Wink