22 Mart 2008 Cumartesi

Toni Kurz


Gecen hafta Hisarcik'a gittigimde, biraz da partnersizlikten, ATC'yi bizim Hayri Abi'nin eline tutusturup, kendimi top rope tur yapmaya vermistim. uzun zamandir "gercekten" tirmanmayan vucudum gercekten antrenmana ihtiyac duyuyordu.

Iple cektigim bu haftasonu ise yagmurlu, karanlik bir cumartesi ile bir sol krose dayamisti bana adeta...

Ama Pazar, tek kelimeyle mukemmeldi!

Once isinmak icin Barb Wire'i tirmandim. Ardindan da Ghion ve Fight Club'u gonderdim. Barb Wire ve Ghion'da beni takip eden Salih, gozune kestirdigi Fight Club'da ise havluyu cok erken atti. Son actigimiz hatlar olarak bu rotalar hem cok keyifli hem de kullanislilar.

Yemek sonrasi, daha onceden niyetlendigim halde, giremeden eve donmek zorunda kaldigimiz bir hatta yoneldim. Butun Hisarcik rotalari gibi o da son derece mutevazi davetkar ve "kolay" gorunuyordu. Eh, en azindan Hisarcik'da bu uckagitlara aldanmayacak kadar tecrube sahibi olsam da, rota bir miknatis gibi beni kendine cekiyordu.

Ringlock ve/veya layback gecmek zorunda kalinan ve yetmezmis gibi hemen tepesinde, puruzsuz, acimasiz bir offwidthle devam eden koca bir balkon, ardindan kisa bir rahatlama ve tepede yine parmak-ringlock ebatlı negatif bir balkon daha. Birinci balkonun girisinde 2 hamle yapaylamak zorunda kalsamda, offwidth'i cigliklar atarak ve kendi kendime yuksek sesle telkinler vererek zorlukla geciyorum. Beni delicesine emen bu etaptan sonra da, yukaridaki etap da tuz biber oluyor. Ama rota tek kelimeyle "mukemmel". Saniyorum, rotayi temiz cikabilirim. Uzerinde epey dusundum. Mutlaka tekrar ve onay gerek ama sanirim bu rota benim Hisarcik'ta actigim en zor rota ve sanirim VIII derecesini hak ediyor. Hisarcik'ta daha zor rotalar su anda mevcut ancak pek azi "temiz" yani oturmadan ve/veya asilmadan cikilmis durumda.

Guzel haber yani.

Gudulenisim yuzunden, rotanin beni nasil yiprattigini pek hissedememis olmaliyim. "Sogumak icin" Buyuk Esek'e girdigimde anladim "Hanyayi Konyayi". Hem catlagin ici islakti hem de bende derman kalmamisti. Bacaklarim, kalcalarim ve sirtimdaki hamligi su an bile hissediyorum.


Rotaya Toni Kurz ismini verdim. Bana oldum olasi buyuk ilham veren eski dagcilarin ve hayatlarini Eigerwand ilk tirmanisi icin feda eden buyuk tirmanicilarin icinde, ekip arkadaslari oldugu halde sonuna kadar yasama savasi veren ve insanustu cabasi sonunda kurtarma ekibine ulasmak uzereyken hayatini kaybeden Toni Kurz'un ismini...

http://picasaweb.google.com/nurettin.ozcan/ToniKurzVIIIIlkCikis
http://hisarcik.tripod.com/id83.html

Hiç yorum yok: