22 Mart 2008 Cumartesi

Proje

Bir catlak hatti var... Bu hatti Chad ve Salih kesfettiler. Chad Amerika'ya donmeden once bu hatti biraz calisti ama basarili olamadi. Sagi solu kaymak gibi puruzsuz, negatif bir yuzeydeki 1-1,5 cm genisligindeki bir catlak. Az da degil hani 20-25 m var.

Ilk gordugumde icimi titretmisti -hos bu durum halen degismis degil- bu hat. Chad'in de perisan halini gordukten sonra epey abandone olmustu zihnim.

Sonra zaman icinde rotaya karsi bir arzu olusmaya basladi bende. Tirmanissiz gecen son donemin ve Ramazan boslugunun etkisinden midir bilmem, gidip rotayi denemek icin bir istek duyuyordum icimde.

Derken Salih ve Ben, Salak ile Avanak, Pazar sabahi sahur vakti dustuk yola. Arabayi park ettigimizde gun agarmamisti henuz. Sirtimizda cantalar, kafamizda bereler ve rotanin ustundeki buyuk ve curuk bloklari temizlemek icin getirdigim bir "kazma" ile yoldaydik iste... "Uc kazma birlikte yoldaydilar" mi demeliyim acaba?

"Olum koylu, jandarma falan bizi boyle bu saatte gorse, defineci diye kesin iceri alir"...

Sabahin kor saatinde, kendini pek hissettirmeyen ama kaslari kaskati kesen ince sogugun esliginde kendimizi rotaya verdik.

Epeydir tirmanmiyorum, sol omzumda sakatlik var, ustelik isinmadim... Ilk buyuk zorluk yerden 3-4 m. yukarida basliyor. Sag elin parmak uclarini ancak sokabildigim dusey bir tutus, kotu ayaklar...

Umutsuz gorunuyor...

Daha kolay bazi tirmanislara kacmadan once o gun icin son bir deneme yapmak istedim.

Ve bir hamle daha ekleyebildim. Ama herseyi darmadagin eden bir hamle!

Bilmiyorum, daha iyi zamanlarda rotayi biraz calismak istiyorum... Sansimi deniycem!

Ben daha once hic bu kadar zor bir rotaya girmemistim. Dolayisiyla hicbirsey kestiremiyorum. Ancak Chad, denedigi kadariyla -ki kendisi derece vermede epey cimridir- "13- (5.13-) rahat var dostum!" demisti..

Yani IX-, IX...

Mikro tikaclar ve saka gibi yayli takozlar uzerinde...

Urkunc...

Hiç yorum yok: