16 Aralık 2013 Pazartesi

Ev yapimi dag beslenmesi

Enerji bar ve jelleri bizim memlekette pek yok ama olsa bile urunler biraz fiyatli oldugundan yogun kullanima pek gelmez.

Daha hafif olmak, daha cok ve direkt enerji alabilmek, bu isi faaliyet boyunca duzenli ve surekli hale getirebilmek ve sabahin ucu gibi uykulu ve usuyorken birseyler yiyebilmenin zor oldugu saatlerde mideye birseyler gonderebilmek gibi amaclarla kendi enerji jelimi yapma fikri uzun yillardir aklimdaydi.

Ancak nasil olduysa bu aksam yapabildim.

Bu is icin ana madde olarak onerilen, "kahverengi pirinc surubu" veya "arpa surubu" maddelerini simdilik bulabilmis degilim.(Aradim mi? Hayir) Alternatiflerden biri olan "bal" kullandim ancak ileride bulabilirsem, biraz daha "yavas" olan kahverengi pirinc surubu veya arpa surubunu tercih edebilirim.

Ben internetteki uygulamalardan bilgi topladim ancak piyasadaki enerji jeli ambalajlarinin arkasindaki detaylari okursaniz aslinda olayin oldukca basit oldugunu gorebilirsiniz.

Ben ana karbonhidrat olarak bal (5 corba kasigi), potasyum  icin harnup pekmezi (yaklasik 2 corba kasigi) ve sodyum  icin de sofra tuzu (yarim cay kasigi) kullandim. Genelde dagda surekli olarak tatli seyler yemeyi pek sevmiyorum ancak bunu dengelemek icin de bazi fikirlerim var.

Bakalim, haftasonu bir deneyip gorelim. Cepte duracagi icin tasimasi ve ulasmasi kolay olacak. Vucut isisiyla beslenecegi icin de akici ve yutmasi kolay olacak.

Bu karisimi iyice temizledigim 150 ml'lik bir sac jolesi tupune doldurdum. "Sac jolesinin sende ne isi var?" diye sormayin :) Uzun hikaye...

Eee, ambalaj olayi ozetlemis: Hersey kafada biter!

Hiç yorum yok: