17 Ekim 2016 Pazartesi

Sofya Maratonu, 09.10.2016


Sofya'ya seyahat edecegimiz zaman zarfina yakin olunca, firsati kacirmak istemedim. Eh kosuda yeniyim, surekli bir ogrenme, kesfetme devam ediyor. Daha evvel de bir maraton veya yari maraton kosmadigim icin, bu kez bir yari maratona yazilma karari aldim.

Yaris tarihinden dolayi, Sofya`da kalis suremizi iki hafta uzattik. Orada kaldigimiz 4 hafta suresince "kendimce" iyi sayilabilir bir antrenman donemi gecirmeye calistim. Her ne kadar ilk yari maratonumda "iki saatin altina inmeyi" kendime hedef olarak koymus olsam da, durustcesi icimden 1:40 ve 1:50 arasi bir zaman umuyordum.

Yaris oncesi son gune kadar hersey yolundaydi. O sabah muthis bir ishal ile uyandim. Atesim yoktu veya hasta da hissetmiyordum ama vucut guc kaybetmisi. Gun icinde daha da kotulesen hale ek olarak iki kez, her seferinde beser seferlik kusma nobetleri gecirdim. Aksam oldugunda, berbat halde, ertesi gunku aktivitenin yalan oldugu hissiyati ile, fiziksel ve ruhsal olarak yikik vaziyette yataga gittim. Gece boyu uyuyamadim. Kemik ve eklemlerimde, o bilinen hastalik agrilari vardi.

Sabah oldu. Kendimi biraz daha iyi hissediyordum. Aksamki halimi dusununce, sabah boyle hisedecegim aklima gelmezdi. Mucadele etmem gerekiyordu. Tatili uzatmis, bu yarisi beklemis ve bu surede elimden geldigince hazirlik yapmaya calismistim. Yarisa katilmayi ve gerekirse bir "survivor" modunda da olsa bitirmeyi kafaya koydum. Bir acidan, 21 km birsey degildi benim icin, bir sekilde biterdi.

Yaris saati yaklasirken, Sofya Vasil Levski stadyumu onundeki yerimizi aldik. Bizden yarim saat kadar once, 3 km FunRun'cilar, 10 dakika once 10,5 km yariscilari  start aldi. Maratoncular da bizden sonra cikacaklardi.

Yaris basladi ve 1 saat 57 dakikalik suremle ve  kaynayip, yuvarlanan midemle sona erdi. Evet, ilk yari maraton denemem koydugum hedefi tutmustu. Daha iyi elbete olabilirdi ama benim icin tatmin ediciydi.

1061 Nurettin OZCAN 1976 TUR  1:57:44


Hiç yorum yok: