5 Haziran 2017 Pazartesi

El Capitan free solo çıkıldı!

Tarihe Not:

El Capitan Freerider rotası, Alex Honnold tarafından tarafından free solo çıkıldı. 03.07.2017
3:59

Tommy Caldwell yorumu "Moon landing of free soloing."

Alex Honnold'un ne muthiş bir tırmanıcı ve kişilik olduğunu, tırmanışa aşina hemen herkes bilir. Böyle bir çıkış kimden beklenir diye sorulsa, hemen herkesin aklına gelecek ilk isim o olurdu. Ancak ismi üzerindeki bütün bu hare, sadece çok iyi bir tırmanıcı olduğu için oluşmamıştı. Sadece çok iyi bir tırmanıcı olmak böyle bir iş için yetmezdi. Alex Honnold bu tırmanış için çok çalışmış, hemen her ip boyunu en ince noktasına kadar tahlil etmiş ve eminim ki defaeten tırmanmış. Ardından elbette ki bu çalışma onun "uçlarda iyi" tırmanıcılığı ve süperserin kişiliği ile birleşmiş ve bence zerre kadar tereddüt taşımadan tırmanışa başlamış. Zaten kendisi de "serbest tırmanırken korkuya kapılmam, bu hiçbir şeye fayda etmez" der.

Benim için muazzam etkileyici, tarifini doğru yapamayacağım inanılmaz bir his bu tırmanışa -uzaktan da olsa- şahit olmak. Sadece bu tırmanışın yapıldığı dönemde yaşıyor olmak bile çok büyük bir şans ve kazanç.

Tırmanışın bu en saf ve en doğal şekliyle gerçekleşen, en ufak bir yanlışlığın hayat ile ödeneceği bu tırmanış gerçekten büyük, çok büyük bir olay. Tekrarı gelir mi, gelirse ne zaman gelir hiç bilemiyorum.

Çok yaşa Alex!

Tom Evans'ın elcapreport.com sitesindeki paylaşımı da yazı ve fotoğraflarıyla bir harika.


2 yorum:

Ali Değer Ozbakir dedi ki...

Bence bir de Killian Jornet'nin bir haftada iki oksijensiz ve kosar adim everest tirmanisini da bloga eklesen super olur. Bir baktim Dawn Wall var, Ueli var, Alex var...

Sevgiler, a-

tRAD dedi ki...

Elbette, ben bunlari blogunda kayıt altına almak için yazıyorum. Bazı işleri veya kayıpları zavallı beynim hemen idrak edemiyor :) Kilian performansi bunlardan biri, Alex'e ise kayıtsız kalamadım, heyecanla hemen yazdım. Everest ve ElCap'taki bu işleri hiçbir şeye benzetemedim, hiç bir sınıfa koyamadım. Kilian Jornet'i de not düşeceğim elbet.

Sevgiler benden..